Úplne nová Specialissima prešla kompletným redizajnom , vďaka čomu sa z nej stáva univerzálny pretekársky bicykel - All-Rounder.
Specialissima stojí v hierarchii Bianchi na samom vrchole, či už vďaka svojej histórii alebo použitím tých najlepších technológií, ktoré Bianchi ponúka. Doteraz niesla titul vrchárskeho bicykla, kde bolo hlavným cieľom dosiahnuť čo najlepší pomer hmotnosti a tuhosti. Nová Specialissima si naďalej zachováva nízku hmotnosť a klasický vzhľad aj napriek použitiu aerodynamických prvkov na ráme či kotúčovým brzdám. Tak sa z kategórie vrchárskych plnokrvníkov presúva do čím ďalej populárnejšej kategórie “všestranných pretekárskych bicyklov”.
Hlavné charakteristiky novej Specialissimy:
Aerodynamika - Specialissima prevzala niekoľko aero prvkov z modelu Oltre, ako napríklad: integrovanie vidlice do spodnej časti hlavovej trubky, integrovanie sedlovej objímky, agresívnejšie aero profilovanie hlavovej trubky a v neposlednom rade profilácia trubiek rámu.
Integrácia ACR - Specialissima nasleduje Oltre v integrácii brzdových hadíc a elektrického radenia dovnútra riadidiel / rámu pomocou systému ACR od FSA. Na vás je už len vybrať si medzi “klasickými” riadidlami a predstavcom alebo integrovaným kokpitom Vision Metron. Mechanické radenie je naďalej vedené “klasicky” pre zabezpečenie jeho bezchybného chodu, ktorý by sa ostrým zalomením výrazne zhoršil.
Pomer hmotnosti a tuhosti - hlavná charakteristika Specialissimy, vďaka ktorej je stúpanie do tých najstrmších vysokohorských sediel či šprintovanie do cieľa najefektívnejšie ako je len možné. Hmotnosť rámu pri kotúčových brzdách a použití technológie Countervail® ultralight formula sa zastavila na 830 g (v špeciálnej čiernej farbe dokonca len 750 g).
Pohodlie a stabilita - 28 mm široké plášte a technológia Countervail® ultralight formula zabezpečujú tlmenie až 80 % vibrácií, ktoré by muselo spracovať vaše telo, a tým míňať tak vzácnu energiu. Taktiež napomáhajú k stabilite bicykla vo vysokých rýchlostiach v zjazdoch. Pretože nestačí byť prvý na vrchole stúpania ak po ňom nasleduje náročné klesanie! A práve v zjazde oceníte Specialissimu na kotúčových brzdách, ktoré vám ponúknu neporovnateľnú moduláciu bŕzd a brzdný výkon za každého počasia.
Rám | Specialissima Disc carbon w/Bianchi CV, 1.5 - 1.5 headset, 27,2mm seatpost, mechanical/electronic shifting compatible, PressFit 86,5x41mm BB, internal cable routing for disc brakes, flat mount calip |
Vidlica | Bianchi Full Carbon w/Bianchi CV, 1.5 integrated head, internal cable routing for disc brake, flat mount caliper, thru axle 12x100mm |
Brzdy | Included in the shifter |
Predstavec | Reparto Corse by FSA NS ACR, ST-OS-160, 3D Forged/CNC AL6061, 31.8mm, rise -6°, Di2 compatible, Ext: 90mm-47/50cm, 100mm-53cm, 110mm-55/57cm, 120mm-59cm, 130mm-61cm |
Riadidlá | Reparto Corse by FSA Compact HB-RK-222S/CCH/Di2 , UD Weave Carbon, diam. 31.8mm, drop 125mm, reach 80mm, 4o Outward Bend, Size: 400mm-47/50cm, 420mm-53/57cm, 440mm-59/61cm |
Sedadlo | Fi`zi:k Antares R1, cover MicroTex thermowelded, Composite carbon co-injected Nylon WingFlex , rail carbon braided 7x9cover, Integrated Clip System, 275x142mm |
Sedlovka | Reparto Corse by FSA K-Force Light SB25, UD Carbon Monocoque, clamp type 2-Bolt Head MTC , Setback 25 mm, Length 350mm, 27.2mm, Di2 Battery compatible |
Prešmykač | Sram Red eTap AXS D1 |
Prehadzovačka | Sram Red eTap AXS D1 12sp |
Radenie | Sram Red eTap AXS D1 2x12sp |
Kotúč | Sram Centerline X Road, 160mm |
Brzdové kotúče | Sram Centerline X Road, 160mm |
Hl. zloženie | Fsa NO.55R 1.5 /ACR/Bianchi |
Kľuky | Sram Red D1 46x33T, crank length: 170mm-47/53cm, 172.5mm-55/59cm, 175mm-61cm |
Reťaz | Sram Red D1 12sp |
Kazeta | Sram Red XG-1290 D1 12sp, 10-11-12-13-14-15-16-17-19-21-24-28T |
Brzdové páky | Included w/shifters |
Kolesá | Vision SC40 disc brake |
Plášte | Pirelli P ZERO™ Race , 26-622, 127TPI, Aramid breaker |
Stredové zloženie | Sram PressFit Road 86,5x41mm |