Časovka je základom moderných cestných pretekov. Aréna, v ktorej sa nedá schovať. Preteky, kde sekunda rozhoduje a najmenšie zaváhanie môže stáť pódiové umiestnenie. Bianchi prináša novinku, ktorá vyhráva nad aerodynamikou a prichádza s integrovaným dizajnom. Novinku, na ktorú sme už netrpezlivo čakali. Novinka, ktorá sa hneď na svojich premiérových ostrých pretekoch umiestnila na prvom mieste - záverečnú etapovú časovku na Étoile de Bessèges 2025 ovládol Kévin Vauquelin z Arkea-B&B Hotels.
Talianska značka Bianchi odhalila svoj najnovší model časovkárskeho bicykla Aquila RC, ktorý prináša významné aerodynamické inovácie a úplne integrovanú konštrukciu. V taliančine Aquila znamená orol. Bianchi si tento symbol vybral pre svoj emblém kvôli jeho sile v lete, extrémnej rýchlosti spojenej s eleganciou.
"Výsledkom 20-mesačného vývoja je model, ktorý vyzerá rovnako rýchlo, ako jazdí," uvádza Bianchi. Na vývoji spolupracoval Kévin Vauquelin, špecialista na časovky a jazdec tímu Arkéa-B&B Hotels, ktorý pomáhal s testovaním tohto modelu.
Tento nový bicykel zároveň znamená definitívny koniec éry ráfikových bŕzd vo WorldTour – jeho predchodca Aquila CV bol posledným modelom v profesionálnom pelotóne vybaveným ráfikovými brzdami.
Kľúčové inovácie modelu Bianchi Aquila RC
Nová Aquila RC prešla na kotúčové brzdy, čím sa znížil aerodynamický odpor, najmä v oblasti prednej časti bicykla. Tento trend je v súčasnosti čoraz populárnejší. Zmenená geometria vidlice so širšou korunkou umožnila plynulejšiu integráciu s hlavovou trubkou a optimalizáciu prúdenia vzduchu.
Dizajn a technologické inovácie
Vývoj Aquila RC zahŕňal pokročilé CAD modelovanie, CFD simulácie, prototypovanie a testovanie v aerodynamickom tuneli.
Cieľom bolo vytvoriť najrýchlejší možný časovkársky bicykel, preto Bianchi upravilo geometriu pre agresívnejší posed. Nový sedlový uhol 77,5° a predĺžený dosah riadidiel umožňujú efektívnejšiu aerodynamickú pozíciu jazdca.
Rámové trubky nesú podobnú agresívnu estetiku ako cestný aero model Oltre RC, no s ešte výraznejšími uhlami. Dizajn využíva tzv. "sailing effect", ktorý premieňa bočný vietor na dopredný pohyb a zvyšuje efektivitu jazdy.
Bianchi sa pri aerodynamických vylepšeniach zameralo na tri kľúčové oblasti: integrované riadidlá, sedlovku, stredové zloženie. Minimalizácia odporu v týchto oblastiach priniesla výrazné zlepšenia výkonu pri testovaní v tuneli aj na ceste.
Testovanie a merania: Výrazné zlepšenie výkonu
Pre Reparto Corse nestačí testovať rám vo veternom tuneli. Celý koncept bol preto testovaný priamo s jazdcom šliapajúcim do pedálov pre pochopenie, akým spôsobom bude tento ľudský pohyb interagovať s jemne vylepšenou aerodynamikou stroja.
Bianchi dokonca vyvinulo špeciálny testovací nástroj, ktorý simuloval pohyb nôh jazdca pomocou umelých končatín, čím eliminovalo vplyv rôznych štýlov šliapania.
Výsledky testovania naznačujú jasnú úsporu 16,1 W pri rýchlosti 50 km/h. Oproti predchádzajúcemu modelu na 40,7 km dlhej trati pri priemernej rýchlosti 50,4 – 51,1 km/h bol nový model o 37 sekúnd rýchlejší než jeho predchodca. Aquila RC bola podľa Bianchi rýchlejšia ako jej najlepší konkurent pri bočnom vetre od -20° do 20°.
Plná nastaviteľnosť pre dokonalé prispôsobenie
Plne integrovaný kokpit kombinuje aero riadidlá s čistým prechodom do hlavovej trubky a unikátnym stredovým stĺpikom pre časovkárske nástavce, vyvinutým v spolupráci s FSA Vision.
Výška aj šírka stĺpika sú plne nastaviteľné, čo umožňuje jazdcom doladiť optimálnu pozíciu. Nástavce možno predĺžiť až o 75 mm od základne, k dispozícii sú podložky 5, 10 a 20 mm na jemné doladenie pozície.
Bianchi bude novú Aquila RC ponúkať ako samostatný rámový set, dostupný v troch veľkostiach: S, M, L. Neskôr aj ako kompletný bicykel.
Hmotnosť rámu (veľ. M): 1,3 kg Hmotnosť vidlice: 400 g Maximálna šírka plášťov: 28 mm
Rámová sada bude stáť 5.449 € a bude dostupná prostredníctvom www.bianchi.sk alebo u všetkých autorizovaných predajcov značky Bianchi na Slovensku.